czwartek, 18.04.2024 - tydzień (P)arzysty
logoPolSl2019 2logoRE100
Wydział Elektryczny

Rozprawy doktorskie Wydziału Elektrycznego
Tytuł:
Modelowanie silnika indukcyjnego o dwóch stopniach swobody ruchu oraz badanie jego właściwości eksploatacyjnych przy wykorzystaniu magnetoreologicznego hamulca obrotowo-liniowego
Doktorant:
Marcin Szczygieł
Dziedzina nauk technicznych. Dyscyplina naukowa:
elektrotechnika
Data obrony rozprawy:
23 maja 2011 r.
Data nadania stopnia:
24 maja 2011 r.
Streszczenie:
Praca poświęcona jest 3-fazowym silnikom indukcyjnym o dwóch stopniach swobody ruchu. Obiektem zainteresowania autora jest silnik liniowo – obrotowy o niekonwencjonalnym rozwiązaniu, jakim jest jak najszersze wykorzystanie gotowych elementów 3-fazowego silnika indukcyjnego produkowanego seryjnie. Przyjęte założenie upraszcza w znaczący sposób technologię wykonania silnika i obniża koszty jego wytworzenia. Teza pracy skupia się na określeniu możliwości zbudowania silnika indukcyjnego liniowo – obrotowego na bazie standardowego silnika 3-fazowego klatkowego i potwierdzeniu celowości takiego postępowania, które wynika ze znacznie mniejszych kosztów produkcji silnika indukcyjnego o dwóch stopniach swobody, jak też ze znacznego uproszczenia procesu technologicznego wykonania nietypowego napędu.