wtorek, 25.07.2017 - tydzień (P)arzysty
logoPolSl100logoRE100
Wydział Elektryczny
rekrutacja

W trosce o stałe podnoszenie jakości kształcenia, Senat Politechniki Śląskiej zdecydował o wprowadzeniu na Uczelni Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (SZJK). System ten obowiązuje na kilku poziomach, na poziomie Uczelni jako całości i na poziomie każdej podstawowej jednostki organizacyjnej oraz jednostki międzywydziałowej Politechniki Śląskiej. SZJK jest to zbiór wytycznych, zasad i procedur obejmujących wszystkie aspekty procesu kształcenia. System jest opisany w dokumentacji uczelnianej i wydziałowej.

W skład dokumentacji uczelnianej wchodzi Uczelniana Księga Jakości Kształcenia oraz związane z nią procedury.

Realizując decyzję władz Uczelni o wdrażaniu Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w Politechnice Śląskiej, Rada Wydziału Elektrycznego Politechniki Śląskiej na posiedzeniu w dniu 17 czerwca 2008 r. podjęła Uchwałę nr 01/06/2007/2008 o utworzeniu wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia (SZJK). W ramach wewnętrznego (wydziałowego) SZJK opracowano szereg dokumentów przedstawionych poniżej . Dokumentacja Wydziałowego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia została opracowana przez Wydziałową Komisję ds. SZJK.


 kopiowanie i rozpowszechnianie wymaga zgody Dziekana

1. Prezentacja Wydziału

  1. Lokalizacja i infrastruktura
  2. Historia
  3. Status

2. Misja, Deklaracja Dziekana i Rady Wydziału, Kwalifikacje absolwenta

  1. Misja
  2. Deklaracja Dziekana i Rady Wydziału
  3. Kwalifikacje absolwenta

3. Polityka jakości kształcenia

  1. Uchwała Rady Wydziału o wdrażaniu Systemu
  2. Zakresy kompetencji
  3. Zakres i sposób funkcjonowania Systemu
  4. Wymagania dotyczące dokumentacji i zapisów Systemu
  5. Przegląd Systemu

4. Zarządzanie zasobami

  1. Zasoby ludzkie (kadra nauczająca, administracja)
  2. Infrastruktura dydaktyczna i badawczo-laboratoryjna
  3. Środowisko pracy (BHP)

5. Kształcenie i proces dydaktyczny

  1. System studiów stacjonarnych i niestacjonarnych
  2. Standardy kształcenia
  3. Plan studiów i program nauczania
  4. Organizacja i prowadzenie zajęć dydaktycznych
  5. Warunki rejestracji na kolejne okresy rozliczeniowe
  6. Praktyki studenckie
  7. Projekt inżynierski, praca dyplomowa i egzamin dyplomowy
  8. Pomoc materialna
  9. Koła naukowe
  10. Obsługa toku studiów
  11. Etyka w procesie dydaktycznym

6. Kandydaci na studia i pracodawcy

  1. Proces rekrutacji
  2. Pracodawcy i absolwenci

7. Pomiary, analiza i doskonalenie

  1. Postanowienia ogólne
  2. Monitorowanie zasobów i pomiary procesów
  3. Audytowanie systemu
  4. Działania doskonalące

8. Wykaz procedur

9. Wykaz załączników

P-RE-1: Zasady wyboru specjalności lub profilu dyplomowania

  • Zakres procedury
    • Procedura obowiązuje Prodziekana ds. Studenckich, Kierownika Dziekanatu, Kierowników wewnętrznych jednostek organizacyjnych Wydziału oraz wszystkich studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych stopnia I i II.
  • Załączniki i dokumenty

P-RE-2: Organizacja zajęć dydaktycznych

  • Zakres procedury
    • Procedura obowiązuje Dziekana i Prodziekana ds. Studenckich, Kierownika Dziekanatu, Kierowników wewnętrznych jednostek organizacyjnych Wydziału, osoby prowadzące przedmiot i inne formy zajęć dydaktycznych oraz studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych stopnia I, II i III oraz studiów podyplomowych.
  • Załączniki i dokumenty

P-RE-3: Proces dyplomowania

P-RE-4: Praktyki studenckie

  • Zakres procedury
    • Procedura obowiązuje wszystkich studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych I stopnia na Wydziale. Określa proces odbywania i zaliczania obowiązkowych praktyk studenckich zawodowych i dyplomowych wynikających z planu studiów.
  • Załączniki i dokumenty

P-RE-5: Monitorowanie zasobów materialnych Wydziału

  • Zakres procedury
    • Procedura obejmuje ocenę warunków prowadzenia zajęć, stanu technicznego i wyposażenia sal oraz pracowni komputerowych przeznaczonych do prowadzenia zajęć dydaktycznych, dostępu do stanowisk komputerowych w ramach Wydziału.
  • Załączniki i dokumenty

Formularze dla pracowników dydaktycznych Wydziału Elektrycznego

6 września 2017 r.

Krzysztof Siekierski